Salt Lake Central (žst)

Název stanice: Salt Lake Central
Číslo stanice:
Zkratka: SLC
Kilometrická poloha:
Provozní obvod: Salt Lake City
Provozovatel: Utah Transit Authority
Tratě:
Předchozí stanice: Murray Central
Následující stanice: North Temple

Železniční stanice Salt Lake Central je základní součástí stejnojmenného multimodálního přestupního terminálu v severní části města Salt Lake City v americkém státě Utah.

Historie

Stanice byla vybudována v roce 2005 (přípravné práce začaly již v roce 1999 vybudováním provizorní stanice AMTRAKu) na místě bývalé remízy a železničních dílen v severní části převážně nákladového nádraží společnosti Denver & Rio Grande Western Railroad (D&RGW) podél ulice 600 West jihozápadně od centra Salt Lake City. Výstavby podobných moderních multimodálních terminálů se na počátku 21. století v USA staly typickým prvkem rozvoje infrastruktury v mnoha větších městech, často také s výstavbou nových tramvajových či trolejbusových tratí nebo budováním systémů vlakotramvaje či metra.

Druhý ranní vlak příměstského systému FrontRunner přijíždí opožděn o 8 minut z Prova do stanice Salt Lake Central ve čtvrtek 22. srpna 2013.
Druhý ranní vlak příměstského systému FrontRunner přijíždí opožděn o 8 minut z Prova do stanice Salt Lake Central ve čtvrtek 22. srpna 2013.

Popis

Multimodální terminál je složen z parkoviště, autobusového nádraží obsluhovaného společností UTA (Utah Transit Authority), tramvajové zastávky společnosti TRAX a železničního nádraží o čtyřech kolejích, z nichž dvě koleje jsou používány pro dálkovou dopravu státní společností AMTRAK (dálkové vlaky California Zephyr mezi Sanfranciskou aglomerací a Chicagem) a dvě regionální společností UTA pro provoz příměstských vlaků FrontRunner (typicky vedených patrovými soupravami) mezi Provem a Ogdenem (resp. turistickou železniční vyhlídkou Pleasant View).

Servisní centrum (čekárny, prodejny jízdenek jedniotlivých společností) jsou umístěny v původní kruhové budově lokomotivní remízy v severní části terminálu. Železniční stanice nebyla v roce 2013 elektrifikovaná a v roce 2016 nedisponovala bankomatem, Wi-Fi ani úschovnou zavazadel.

Západně od stanice zůstaly stát zbytky původních železničních dílen zrušeného nákladového nádraží. V budoucnu se počítá s jejich demolicí v případě rozšíření dopravního terminálu.
Západně od stanice zůstaly stát zbytky původních železničních dílen zrušeného nákladového nádraží. V budoucnu se počítá s jejich demolicí v případě rozšíření dopravního terminálu.
Ranní vlakotramvaj systému TRAX ve směru Sandy přijíždí po ulici 200 South a chystá se zabočit k nádraží na ulici 600 West.
Ranní vlakotramvaj systému TRAX ve směru Sandy přijíždí po ulici 200 South a chystá se zabočit k nádraží na ulici 600 West.

Zdroje

  1. Van Eyck, Z.: S.L. transit center gets its first tenant Amtrak service begins at the temporary hub. Dostupné z http://www.deseretnews.com/article/711395/SL-transit-center-gets-its-first-tenant.html?pg=all.
  2. Amtrak: Salt Lake City, UT (SLC). Dostupné z https://www.amtrak.com/servlet/ContentServer?pagename=am/am2Station/Station_Page&code=SLC.
 
Článek ze dne 30. 9. 2016 byl naposledy upraven dne 30. 9. 2016 a zobrazen celkem 12384×, naposledy dne 28. 4. 2024 v 15:18.
 
 

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:
 
Citace: Kalina, J., Horáková, D., Kuchař, J., Správným směrem [online]. Jiří Kalina, 2014 [cit. 2024-05-02]
Dostupné z: http://spravnym.smerem.cz/Tema/Salt%20Lake%20Central%20(%C5%BEst).
 
Desktopová verze | Mobilní verze